ΑΟΘ (ΓΕΛ)

Σελίδα αφιερωμένη στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας του Γενικού Λυκείου

Τελευταία Νέα

  • Σχολιασμός Θεμάτων ΑΟΘ 2016
    ΟΜΑΔΑ Α
    Όλες οι ερωτήσεις τύπου Σ-Λ ήταν σαφείς, χωρίς ιδιαίτερες παγίδες. Αρκετοί μαθητές μπερδεύτηκαν στο Α1.δ θεωρώντας το λάθος. Το πολλαπλής επιλογής Α2 ουσιαστικά ήταν μίνι άσκηση από κόστος και το Α3 ήταν από τα σημαντικά θεωρήματα του βιβλίου.

    ΟΜΑΔΑ Β
    Από τις "SOS" θεωρίες, προσωπικά περίμενα ότι μπορεί να πέσει φέτος. Είχε αρκετό "γράψιμο" και οι μαθητές θα πρέπει να προσέξουν την έκφρασή τους κυρίως στα υποερωτήματα (α) και (β) όπου υπάρχουν σημαντικές λέξεις-έννοιες κλειδιά.

    ΟΜΑΔΑ Γ
    Στο κλίμα.των φετινών εξετάσεων και του ότι βάζουν κάπως εύκολα, εκτιμούσα προσωπικά ότι θα βάλουν άσκηση από το 1ο κεφάλαιο. Είχε πέσει το 2012, 2014 και μπήκε και το 2016! 

    Κλασσική άσκηση 1ου κεφαλαίου "χιλιοδουλεμένη" μέσα στη χρονιά με τα γνωστά ερωτήματα (ποια η μέγιστη Ψ, εφικτός / ανέφικτος με αιτιολόγηση) και σχήμα (ζητούσε στο Γ2 την Κ.Π.Δ.) που είχε να ζητηθεί από το 2010.

    Μικρή παγίδα το ερώτημα Γ5 "οι τελευταίες 110 μονάδες από το αγαθό Ψ", καθώς ήταν αρκετοί οι μαθητές που το έλυσαν ως "οι πρώτες 110 μονάδες από το αγαθό Ψ" και πιθανόν να χάσουν τα 5 μόρια... Προσοχή στις εκφωνήσεις παιδιά! 

    ΟΜΑΔΑ Δ
    Ωραία άσκηση με μικρές παγίδες και ένα "σχετικό ατόπημα" της επιτροπής...

    Αρχικά ήταν αρκετοί οι μαθητές που από την εκφώνηση κατάλαβαν ότι η ED αναφέρεται στην τιμή Ρ=6 και έτσι βρήκαν λάθος την Q2, με συνέπεια να βγει λάθος και η συνάρτηση ζήτησης (Δ1), το σημείο ισορροπίας (Δ2) και το έλλειμμα (Δ3). Ας ελπίσουμε πως θα βαθμολογηθούν πιο πολύ για τη μέθοδο και όχι για τα αριθμητικά λάθη και τα αποτελέσματα.

    Πέρα από ότι απαιτούσε προσοχή στις πράξεις, μπορούμε να πούμε πως τα Δ1-Δ4 ήταν βατά και δουλεμένα αρκετά μέσα στη χρονιά. Τα νούμερα προσεγμένα (για να μην γκρινιάζουν οι μαθητές!). 

    Απλά το Δ4 αποτελεί ερώτημα του κεφαλαίου 2 (ζήτηση) και θα έπρεπε η επιτροπή να ξεκαθαρίσει ίσως ότι όσα περιγράφει ισχύουν ανεξάρτητα της ισορροπίας στην αγορά και της δημιουργίας ελλειμμάτων στις συγκεκριμένες τιμές. Κατά τα άλλα ήταν ένα "sos" ερώτημα σχέσης ΣΔ και ED, που είχαμε εστιάσει την προσοχή των μαθητών πολλάκις μέσα στη χρονιά. Το "πικάντικο" του ερωτήματος, ήταν η ποσοστιαία μεταβολή της ΣΔ που δεν είχε ζητηθεί ξανά σε απολυτήριες εξετάσεις και κάποιοι μαθητές "κάηκαν" καθώς παρέβλεψαν τη λέξη "ποσοστιαία"... -1 μοριάκι παιδιά! 

    Πολύ ωραίο ερώτημα το Δ5. Έπρεπε να αναφερθούν οι μαθητές στον κανόνα των συμπληρωματικών αγαθών και να εξηγήσουν τη μεταβολή της ζήτησης σε σχέση με τη μετακίνηση του σημείου ισορροπίας επί της καμπύλης προσφοράς. Ελπίζω να κάνατε καλή αιτιολόγηση παιδιά! 3 μόρια είναι αυτά! 

    Γενικά τα θέματα ήταν βατά, μέτριας δυσκολίας, ποσοτικής και όχι τόσο ποιοτικής, Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα στην επίλυσή τους και προσέγγισαν εύκολα το άριστα (90+). 
  • Θέματα - Απαντήσεις Πανελλαδικών 2016 στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας στην κεντρική σελίδα του blog.
  • Θέματα ΑΟΘ ΟΕΦΕ 2016 στo link..
  • Συμπαράσταση στα παιδιά που παιδιά Α.Ο.Θ.! Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebοok!